Followers/Kutomassa kanssani

Wednesday, 14 December 2011

rakas mummi sairaalassa :(

Tämä ei nyt ole minun viikkoni ollenkaan. Tänään minun enoni soitti ja kertoi että rakas mummini on viety sairaalaan. Hän oli käynyt terveysasemalla tarkastuksessa ja saanut kuulla että verenpaine on aivan liian korkea. Lähettivät hänet suoraan sairaalaan. Mummi on se henkilö joka on opettanut minulle neulomisen ja virkkaamisen. Olin hänen neulomus oppitunnilla ensimmäisen kerran kun olin 6 vuotias. Tällöin opin vain aina oikeaa neuletta. Muistan että ensimmäinen työni oli kaulahuivi joka ei ollut mitenkään tasainen vaan huomasi kyllä että se oli ensimmäinen työ. Mutta olin niin ylpeä huivistani. Siitä se harrastus sitten alkoi. En neulonut paljon, enkä mitään vaikeata. Kässäri tunnilla koulussa piti tehdä lapaset ja, silloin menin taas mummin oppitunnille. Lapaset olivat minulle niin rakkaat ja itkin kun hukkasin ne bussimatkalla. Äiti yritti osaa samanlaiset minulle, mutta eihän ne olleet minun tekemät, joten hylkäsin ne. Teininä en neulonut melkein mitään mutta sitten lukion jälkeen kaipuu langan perään tuli takaisin. Kävin mummin käsityökorilla lainaamassa puikot ja sain muistaakseni Novitan 7 veljestä harjoittelu langaksi, oi niitä muistoja.
Sain itse asiassa äsken viestin tädiltäni että mummi voi niin hyvin että pääsee vielä tänään kotiin. Mikä helpotus. Olin huolissani rakkaasta mummistani, onhan jo 84 vuotias ja asuu vielä yksin. Niin siis jos ette muista niin mummi ja ukki ovat kasvattaneet minut 6 vuotiaata asti, tämän takia on on minulle hyvin tärkeä ja kuten tekstistä ehkä ymmärtää minun käsityöopettajani. Huomenna soitan hänelle taas ja toivon että hän voi hyvin. Nyt menen katomaan lankakoriini, se rauhoittaa.

Tässä minä olin mummin ja ukin kanssa kalassa, tämä oli minun viimeinen kalareissu ukin kanssa.

3 comments:

  1. Onneksi kaikki on hyvin ja ottivat heti hoitoon.
    Ja eihän nyt kaupasta ostetut lapaset ole sama kuin itse tehdyt. Ihanasti olet kirjoittanut!

    ReplyDelete
  2. Toivottavasti mummisi voi jo paremmin! Minkäköhän takia mminun teki kauheasti mieli kommentoida sinulle ruotsiksi?

    ReplyDelete
  3. kyllä mummi jo voi paremmin, on taas kotona ja sai uudet lääkkeet. Heffaklumpen: du kan skriva på svenska, är finlandssvensk.

    ReplyDelete